#INVULNERABLES Manlleu

La situació de pobresa en la qual es troben tantes famílies al nostre país ens obliga a desenvolupar noves formes d'atenció a la vulnerabilitat i al risc d'exclusió social. Creiem que només una resposta eficaç, eficient i transformadora pot revertir la situació. per això hem posat en marxa un programa que garanteixi la protecció dels infants i les seves famílies.

Què és #Invulnerables ?

És un programa que cerca sinergies entre tots els agents socials del territori per fer que els infants i les famílies en situació de vulnerabilitat disposin dels recursos necessaris per aconseguir trencar el cercle de la pobresa hereditària en el quan es troben- Amb aquesta finalitat, fa un èmfasi especial en l'educació com a eix per aconseguir sortir de situacions d'exclusió i també té en compte altres aspectes importants, com l'alimentació, la salut, la higiene, l'afecte, la feina, l'habitatge, l'esport i la cultura.

Els nostres objectius

- Desenvolupar i implementar un model integral per oferir oportunitats als col·lectius més desafavorits.
- Trencar els cercles de pobresa que passen de pares a fills.
- Crear una xarxa de treball col·laborativa formada per entitats públiques i privades.

Per què Manlleu?

A causa de les preocupants xifres de pobresa infantil registrades a la nostra població, Manlleu ha estat una de les vuit ciutats triades per formar part del programa #INVULNERABLES. Però també ho ha estat perquè disposa d'un entorn social solidari i implicat que aporta les condicions adequades per millorar la situació.

L'entitat encarregada de coordinar el programa és Fundació Projecte i Vida, juntament amb el Departament de Serveis Socials de l'Ajuntament de Manlleu

Les famílies beneficiàries

Les famílies són seleccionades pels departaments de serveis socials i les entitats del tercer sector seguint una sèrie de criteris econòmics preestablerts. Com a mínim hi ha d'haver un menor d'edat.

Compromisos de les famílies per garantir-los la permanència al programa:

- Assistir a les activitats que els proposin els serveis socials.
- Permetre l'accés al seu domicili.
- Participar en un seguiment continuat del treball.

ENTITATS IMPULSORES

logo-vector-obra-social-la-caixa

Obra Social “la Caixa”

CaixaProinfància és un programa amb 10 anys de vida i presència a tot el territori que cerca fomentar la integració dels infants mitjançant la construcció de xarxes socioeducatives locals. Treballa per millorar els hàbits i les condicions educatives, amb l'objectiu últim d'augmentar el rendiment acadèmic, l'autoestima, la motivació i les relacions socials dels infants.

Incorpora és un programa que treballa per a la inserció laboral de persones que es troben en risc d'exclusió social.

LOGO FCB

Fundació FC Barcelona

Mitjançant el programa FutbolNet.

FutbolNet és un programa basat en el treball dels valors del club: respecte, humilitat, esforç i treball en equip, a través de la pràctica esportiva. Facilita que es puguin incorporar a la pràctica esportiva nens i nenes que sinó no disposarien d'aquesta oportunitat.

LOGO GENE

Departament de Benestar i Famílies de la Generalitat de Catalunya

El Govern de la Generalitat posa a l'abast del programa els equips de serveis socials de cada territori per aconseguir un treball àgil i transformador.

suma't

Ramon Soler nº 2, entresol A, Edifici Girona 08500 Vic